Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi leírt betűből (karakterből) álljon, amennyit a mondandónk megkíván!
Ám a keresőoptimalizálás, a SEO nem csupán az emberi logikát követi, hanem a digitális világ sajátos logikáját, szabályrendszerét is is.
A Google másképpen gondolkozik
Nézzünk rá a SerpIQ táblájára! A függőleges oszlopon a karakterszám átlag, a vízszintesen a keresőben elfoglalt helyezés látható.
Ez a tábla nagyon sok blog elemzése alapján született meg, a nemzetközi porondon relevanciával bír és egyértelmű üzenettel szolgál.
Minél közelebb kerül egy-egy blog bejegyzés szövegeinek átlaga a leírt 2500 karakterszámhoz, mint „álomhatárhoz”, általában annál jobb helyezés érhető el a bloggal a keresőben.
A tábla a szöveg tartalmának elemzésével nem foglalkozik, itt egyszerűen a nyers számháború lenyomatát láthatjuk.
Lám, nyamvadt 2000-es szóátlaggal örülhetünk, ha éppen megkapaszkodhatunk az első tízes tábla legvégén.
Amikor a beépülő program vagy a szakértő ránk szól
Ha a blogbejegyzés begépelésének végén rápillantunk az All in One SEO beépülő mutatóira az egyebek mellett a szöveg hosszáról is véleményt mond és értékeli azt. Mindezt Content length címszó alatt mutatja meg a szerencsétlen blogíró számára.
Szerencsétlen, mert a jól végzett munka öröme helyett gyakorlatilag kap egy gépi utasítást: ha jó eredményt akarsz elérni, akkor még írnod kell!
És ez engem sohasem tölt el örömmel, mert számomra a tartalom, a tartalom megírása az igazi öröm, a kényszerűen rám erőltetett írástól meg herótom van.
A szakértők is rendszeresen felhívják a figyelmünket a blogbejegyzések hosszának fontosságára.
Épp a napokban olvasom Jason Rojeck tanulmányát a Moz.com-on (SEO & Core Algorithms: How to Address, Analyze, and Affect – magyarul SEO és alapvető algoritmusok: Megszólítás, elemzés és hatás). A rövid bejegyzésekről ezt mondja:
„Öld meg, irányítsd át vagy frissítsd a vékony tartalmat.
Kill, redirect, or refresh thin content.”
Szakírók általában 100 szónál húzzák meg a határt, ami ennél rövidebb, az menjen a kukába, vagy irányítsuk át a blog címlapjára.
Az előző mondat végéig ez a bejegyzés 342 szót és 2359 karaktert tartalmazott. Eszem ágában sincs 2500 karakterig feltornázni – amikor „csupán” éppen ennyi volt a mondandóm.
***
Hasonló szakmai megközelítések, honlapok:
Online marketing ügynökség – Bognár Stúdió
Keress bizalommal!
Telefon: +36(30) 56 86 208
Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.
Nézz szét a többi cikkem között is!