A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül érdemes elolvasni a cikket akkor is, ha nálad még nem működik. Így legalább már képben leszel, mikor a Te fiókodban is választhatóvá válik.

 

Hogyan tudod ellenőrizni, hogy nálad működik-e?

Először is lépjünk be a Google Ads fiókunkba, majd válasszuk a hirdetések részt.

hirdetes letrehozasa

Új hirdetés létrehozásához kattintsunk a kék + jelre, ahogy a képen is látszik. Ekkor feljön a választék, milyen hirdetéstípusokat tudunk készíteni. Itt már látszik is, hogy nálunk működik-e már ez a verzió.

adaptiv keresesi hirdetes

 

Miért jó az adaptív hirdetés?

Az adaptív hirdetés azért nagyon jó, mert a korábbi gyakorlattól eltérően nem kell több különböző hirdetés szöveget megírni. Ebben az esetben Google Adwords fogja a hirdetési variációkat kialakítani az általunk megadott címsorok és leírások alapján. Ezzel jelentősen lecsökken a hirdetésszöveg írására fordított időnk. Jól hangzik, ugye?  

Hogyan működik a gyakorlatban az adaptív hirdetés?

Adaptív hirdetésből is kétféle van, keresési és vizuális. Mindkettőnél elég 1 db hirdetést elkészíteni. De nézzük meg, hogy melyiknél milyen különlegességek vannak!  

Adaptív keresési hirdetés

Kiválasztva az adaptív hirdetés létrehozását, már készíthetjük is a hirdetést. Ahogy fentebb is írtam, és ahogy a képen is látszik, itt elég 1 db hirdetést elkészíteni. Ahhoz az egyhez azonban több címsort (min. 5-öt) és több leírást (min. 3-at) érdemes készíteni. A hirdetés többi része ugyanúgy működik, mint bármely hirdetés esetén. Tehát: ki kell választani, mely hirdetéscsoporthoz szeretnénk hozzáadni, valamint be kell írni a végső url-t, és a megjelenített url-t is.

adaptiv hirdetes keszitese

 

Adaptív vizuális hirdetés

Amennyiben vizuális hirdetést is szeretnénk készíteni, ott sem más a helyzet. Ekkor is elég 1 db hirdetést megírni. Itt annyi a változás, hogy képet is kell hozzáadni. Ahhoz, hogy jól teljesítő vizuális hirdetésünk legyünk, minimum 3 db képet érdemes feltölteni. Ezek a képek elég attraktívak legyenek ahhoz, hogy kattintásra serkentsék azokat, akik meglátják. Tehát fontos az is, hogy jó minőségű legyen. Itt a címsorokon és a leíráson kívül még min. 1 hosszú címsort is ki kell találnunk. Újdonság: új opcióként megjelent, hogy videót is lehet hozzáadni! Próbáld ki!

adaptiv vizualis hirdetes

Ugye, milyen egyszerű? Pont ezzel egyszerűsítéssel szeretné a Google segíteni az amúgy is elfoglalt vállalkozók életét. Így elegendő csak ezeket beírni, a többit pedig majd a keresők eldöntik. A számos kombinációból kiderül, melyik tetszik jobban az embereknek, mire kattintanak a legtöbbször. Ebből pedig a Google is látni fogja, melyik verziót jelenítse meg gyakrabban ahhoz, hogy több látogatóra és több bevételre tegyünk szert. Ez neki is érdeke, hiszen a Google is profitorientált cég.

Ha azonban továbbra is szakértőre bíznád a Google hirdetések kezelését, keress meg az elérhetőségeimen!

Varga Éva online cégépítő

Telefon: +36(30) 56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is!

google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...
Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...
keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...
seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo?SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás. De miért is fontos a keresőoptimalizálás?Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is volt,...
mi az url

Mi az url?

URL jelentése Sokan nem tudják, mi is az az url. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes erőforrás-helymeghatározó] rövidítése, mozaikszó. https://hu.wikipedia.org/wiki/URL Az url tulajdonképpen egy útvonal, ami megmutatja,...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...
SEO-szovegiras

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Egy jól megírt keresőoptimalizált szöveg mindenekelőtt a keresési találatok 1. oldalán jön abban a témában, amiről szól. Ennél kevesebbel nem éri be. Ehhez azonban idő kell, és persze sok-sok munka. Ez nem egyik napról a másikra megy. Viszont a jó hír az,...

INGYEN Ads kupon

Mi az az Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 15.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez csak...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...
weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 6+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a...
Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...