A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül érdemes elolvasni a cikket akkor is, ha nálad még nem működik. Így legalább már képben leszel, mikor a Te fiókodban is választhatóvá válik.

 

Hogyan tudod ellenőrizni, hogy nálad működik-e?

Először is lépjünk be a Google Ads fiókunkba, majd válasszuk a hirdetések részt.

hirdetes letrehozasa

Új hirdetés létrehozásához kattintsunk a kék + jelre, ahogy a képen is látszik. Ekkor feljön a választék, milyen hirdetéstípusokat tudunk készíteni. Itt már látszik is, hogy nálunk működik-e már ez a verzió.

adaptiv keresesi hirdetes

 

Miért jó az adaptív hirdetés?

Az adaptív hirdetés azért nagyon jó, mert a korábbi gyakorlattól eltérően nem kell több különböző hirdetés szöveget megírni. Ebben az esetben Google Adwords fogja a hirdetési variációkat kialakítani az általunk megadott címsorok és leírások alapján. Ezzel jelentősen lecsökken a hirdetésszöveg írására fordított időnk. Jól hangzik, ugye?  

Hogyan működik a gyakorlatban az adaptív hirdetés?

Adaptív hirdetésből is kétféle van, keresési és vizuális. Mindkettőnél elég 1 db hirdetést elkészíteni. De nézzük meg, hogy melyiknél milyen különlegességek vannak!  

Adaptív keresési hirdetés

Kiválasztva az adaptív hirdetés létrehozását, már készíthetjük is a hirdetést. Ahogy fentebb is írtam, és ahogy a képen is látszik, itt elég 1 db hirdetést elkészíteni. Ahhoz az egyhez azonban több címsort (min. 5-öt) és több leírást (min. 3-at) érdemes készíteni. A hirdetés többi része ugyanúgy működik, mint bármely hirdetés esetén. Tehát: ki kell választani, mely hirdetéscsoporthoz szeretnénk hozzáadni, valamint be kell írni a végső url-t, és a megjelenített url-t is.

adaptiv hirdetes keszitese

 

Adaptív vizuális hirdetés

Amennyiben vizuális hirdetést is szeretnénk készíteni, ott sem más a helyzet. Ekkor is elég 1 db hirdetést megírni. Itt annyi a változás, hogy képet is kell hozzáadni. Ahhoz, hogy jól teljesítő vizuális hirdetésünk legyünk, minimum 3 db képet érdemes feltölteni. Ezek a képek elég attraktívak legyenek ahhoz, hogy kattintásra serkentsék azokat, akik meglátják. Tehát fontos az is, hogy jó minőségű legyen. Itt a címsorokon és a leíráson kívül még min. 1 hosszú címsort is ki kell találnunk. Újdonság: új opcióként megjelent, hogy videót is lehet hozzáadni! Próbáld ki!

adaptiv vizualis hirdetes

Ugye, milyen egyszerű? Pont ezzel egyszerűsítéssel szeretné a Google segíteni az amúgy is elfoglalt vállalkozók életét. Így elegendő csak ezeket beírni, a többit pedig majd a keresők eldöntik. A számos kombinációból kiderül, melyik tetszik jobban az embereknek, mire kattintanak a legtöbbször. Ebből pedig a Google is látni fogja, melyik verziót jelenítse meg gyakrabban ahhoz, hogy több látogatóra és több bevételre tegyünk szert. Ez neki is érdeke, hiszen a Google is profitorientált cég.

Ha azonban továbbra is szakértőre bíznád a Google hirdetések kezelését, keress meg az elérhetőségeimen!

Varga Éva online cégépítő

Telefon: +36(30) 56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is!

seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo? SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.   De miért is fontos a keresőoptimalizálás? Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 120.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...
blogbejegyzés hossza

Milyen hosszú legyen a blogbejegyzés szövege?

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi...
Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...
keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...
SEO szövegírás

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 6+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a...