A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül érdemes elolvasni a cikket akkor is, ha nálad még nem működik. Így legalább már képben leszel, mikor a Te fiókodban is választhatóvá válik.
Hogyan tudod ellenőrizni, hogy nálad működik-e?
Először is lépjünk be a Google Ads fiókunkba, majd válasszuk a hirdetések részt.
Új hirdetés létrehozásához kattintsunk a kék + jelre, ahogy a képen is látszik. Ekkor feljön a választék, milyen hirdetéstípusokat tudunk készíteni. Itt már látszik is, hogy nálunk működik-e már ez a verzió.
Miért jó az adaptív hirdetés?
Az adaptív hirdetés azért nagyon jó, mert a korábbi gyakorlattól eltérően nem kell több különböző hirdetés szöveget megírni. Ebben az esetben Google Adwords fogja a hirdetési variációkat kialakítani az általunk megadott címsorok és leírások alapján. Ezzel jelentősen lecsökken a hirdetésszöveg írására fordított időnk. Jól hangzik, ugye?
Hogyan működik a gyakorlatban az adaptív hirdetés?
Adaptív hirdetésből is kétféle van, keresési és vizuális. Mindkettőnél elég 1 db hirdetést elkészíteni. De nézzük meg, hogy melyiknél milyen különlegességek vannak!
Adaptív keresési hirdetés
Kiválasztva az adaptív hirdetés létrehozását, már készíthetjük is a hirdetést. Ahogy fentebb is írtam, és ahogy a képen is látszik, itt elég 1 db hirdetést elkészíteni. Ahhoz az egyhez azonban több címsort (min. 5-öt) és több leírást (min. 3-at) érdemes készíteni. A hirdetés többi része ugyanúgy működik, mint bármely hirdetés esetén. Tehát: ki kell választani, mely hirdetéscsoporthoz szeretnénk hozzáadni, valamint be kell írni a végső url-t, és a megjelenített url-t is.
Adaptív vizuális hirdetés
Amennyiben vizuális hirdetést is szeretnénk készíteni, ott sem más a helyzet. Ekkor is elég 1 db hirdetést megírni. Itt annyi a változás, hogy képet is kell hozzáadni. Ahhoz, hogy jól teljesítő vizuális hirdetésünk legyünk, minimum 3 db képet érdemes feltölteni. Ezek a képek elég attraktívak legyenek ahhoz, hogy kattintásra serkentsék azokat, akik meglátják. Tehát fontos az is, hogy jó minőségű legyen. Itt a címsorokon és a leíráson kívül még min. 1 hosszú címsort is ki kell találnunk. Újdonság: új opcióként megjelent, hogy videót is lehet hozzáadni! Próbáld ki!
Ugye, milyen egyszerű? Pont ezzel egyszerűsítéssel szeretné a Google segíteni az amúgy is elfoglalt vállalkozók életét. Így elegendő csak ezeket beírni, a többit pedig majd a keresők eldöntik. A számos kombinációból kiderül, melyik tetszik jobban az embereknek, mire kattintanak a legtöbbször. Ebből pedig a Google is látni fogja, melyik verziót jelenítse meg gyakrabban ahhoz, hogy több látogatóra és több bevételre tegyünk szert. Ez neki is érdeke, hiszen a Google is profitorientált cég.
Ha azonban továbbra is szakértőre bíznád a Google hirdetések kezelését, keress meg az elérhetőségeimen!
Telefon: +36(30) 56 86 208
Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.
Nézz szét a többi cikkem között is!