Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a vevőket a honlapodra terelni, magának pedig úgy, hogy Te fizetsz neki ezekért a látogatókért. Most pedig nézzük a részleteket!

 

Milyen adwords hirdetés típusok vannak?

Kétféle hirdetéstípust különböztetünk meg. Keresőhirdetés és display hirdetés. A keresőhirdetést PPC-nek is nevezik az angol jelentése alapján (pay per click), mivel kattintás után kell fizetni. Ezekkel a hirdetésekkel a leendő vásárlók akkor találkoznak, mikor aktívan keresnek valamit. Ilyenkor a Google keresőjébe írjuk be az adott szót, vagy kifejezést, ami érdekel. Pl. legyen most ez a szó a nagy kedvencem; a hajóút. Ez, ahogy a fenti képből is látszik, a keresési találatokból az első 4 helyet foglalja el. Neked, mint hirdetőnek azonban csak akkor kell fizetned, ha rá is kattintanak a hirdetésedre. A kattintás költsége azonban változó, több tényezőtől függ. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy tőzsde, ahol Te adsz meg egy árat arra vonatkozóan, hogy Neked mennyit ér meg 1 látogató, azaz mennyit fizetsz 1 kattintásért. Ezután a Google megnézi, mennyire jó a hirdetésed a többi versenyben lévő céghez képest, és az alapján állítja fel a rangsort. Így alakul ki az, hogy melyik hirdetés hol jelenik meg és mennyibe kerül 1 kattintás.

 

Mennyire jó a keresőhirdetésed?

Azt, hogy mennyire értékeli a Google jónak a hirdetésedet, az a minőségi mutatótól függ. A minőségi mutató értéke attól függ:

  • mennyire van összhangban a kulcsszavad
  • a hirdetésed és a
  • landing oldalad (ahova a hirdetésből kattintva érkezik a látogató)

a kereső által beírt kifejezéssel. Ez 1-10-ig pontszám. Minél relevánsabb, annál magasabb az érték, és annál kevesebb lesz a kattintási költség is. Tehát a cél itt is: minél jobban belelátni a látogató fejébe. Tudni, hogy mit gondol, mikor az adott szót, kifejezést beírja a keresőbe. TIPP! Ha pl. Samsung TV-t keres, akkor ne olyan oldalra kerüljön a hirdetésre kattintva, ahol mindenféle TV van, hanem ahol kifejezetten Samsung TV-k közül tud választani. A másik típusú adwords hirdetés, az a Display hirdetés, mely a Google Display hálózatán jelenik meg. Ebben olyan honlapok szerepelnek, amelyek engedélyt adnak a Google-nek arra, hogy hirdetéseket jelenítsen meg a felületükön. Erre példa a képen látható index oldalán megjelenő samsung hirdetés. display-hirdetes 

Megjelennek még Gmail-ben, alkalmazásokban is.gmail hirdetes   A display hirdetés lehet csak szöveges, vagy lehet olyan, amiben kép is van (lásd a fenti samsungos példát). Kétségtelen, hogy sokkal figyelemfelkeltőbb egy képes hirdetés, mivel odavonzza a tekintetet. Főleg, ha olyan termékünk van, ami elég attraktív ahhoz, hogy vásárlásra csábítsa azt, aki meglátja. Ez lehet pl. egy vicces ajándék, vagy egy parfüm, amik a tipikus impulzus vásárlás kategóriájába tartoznak.  

Mikor jelennek meg a display hirdetések?

Ez a beállítástól függ. Célozhatunk:

  • weboldalakra, amit a közönségünk olvas,
  • kulcsszavakra, témákra, ami érdekli őket
  • nemük, életkoruk, érdeklődésük alapján.

Ezeket a hirdetéseket általában azok az emberek látják, akik még nem keresik a termékünket, szolgáltatásunkat. A megfelelő display hirdetéssel azonban erősítjük bennük a létezésünket, illetve felkelthetjük az érdeklődésüket. Éppen ezért ennek a hirdetéstípusnak az ára alacsonyabb is, mint a keresési hirdetésnek. A display hirdetésnek egy speciális változata a remarketing. Ekkor azokat célozzuk meg, akik korábban a honlapunkon jártak, vagy ott valamit csináltak (pl. kosárba tettek terméket, letöltöttek egy e-book-ot). Őket az egyedi azonosítójuk alapján címkézi a Google, és ha olyan oldalon járnak, ami része a Display hálózatnak, akkor megjeleníti számára a hirdetést. Ez azért lehet hasznos, mert ha pl. a látogató korábban a honlapon járt, de nem vásárolt, és újra meglátja a hirdetést, akkor az egyrészt márkaépítő, másrészt van rá esély, hogy akkor meg fogja venni. Biztos veled is előfordult már, hogy kerestél valamit a neten, aztán egy telefon közbe szólt, és ott hagytad a weboldalt. Később, mikor éppen a gmail-edet olvastad felugrott az adott cég hirdetése, és akkor meg is vetted. Vagy ha nem gmail-es hirdetés, akkor egy másik honlapon jött elő újra a képe az adott terméknek, és akkor vásároltál. Én könyvekkel szoktam így járni. 🙂 Szóval vétek lenne kihagyni ezt a lehetőséget, mivel ezáltal pénzt veszítesz.  

Melyik adwords hirdetést válaszd?

  1. Attól függ, mennyire van keresés az általad kínált termékre, szolgáltatásra. Ha a havi hirdetési keretedet elkattintják a keresőhirdetés által érkező emberek, akkor elegendő lehet csak azt használni. Azonban ebben az esetben is érdemes lehet megfontolni a display hirdetés használatát, annak is a remarketinges változatát. A korábban az oldalunkon járt embereket így vissza tudjuk csábítani, növelve az értékesítés lehetőségét.
  2. Van olyan helyzet, amikor nincs annyi keresés a termékünkre, szolgáltatásunkra, és még van a hirdetési keretünkből. Ekkor mindenképp érdemes bővíteni a célzást olyan közönséggel, akik még csak érdeklődési fázisban vannak, de nem keresnek. Számukra ideális lehet egy display hirdetés megjelenítése.
  3. eset, mikor még nincs is igény a termékre, vagy szolgáltatásra, mert annyira új a piacon és nem is ismerik. Ilyenkor előbb érdemes a releváns oldalakon megjeleníttetni, hogy felfigyeljenek rá a célszemélyek. Ezt szintén display hirdetéssel tudjuk megoldani.

 

Félelmek az adwords hirdetés kapcsán:

  • Nem kattintanak rá. Emiatt felesleges aggódni, hiszen a Google ebből él, és nem kevés alkalmazottat tud kifizetni az egész világon. Egy felmérés szerint az emberek nagy része nem is tudja megkülönböztetni, vagy legalábbis nem fordít rá figyelmet, hogy a találatok közül melyik hirdetés, és melyik nem. Te melyik kategóriába tartozol? Kattintasz a hirdetésre? Én bevallom, szoktam, főleg, ha nagyon úgy érzem, hogy hozzám szól, nekem írták.
  • A konkurencia kattint rá, és elkölti a pénzedet. Ez nem fordulhat elő, ugyanis a Google folyamatosan fejleszti a rendszerét, és azt is meg tudják nézni, hogy ha egyazon számítógépről, ugyanarról a címről jött több kattintás egymás után. Annak költségét érvénytelen tevékenység címszóval jóváírja a számládon. Azért ez elég megnyugtató, nem? Nem kell aggódni, hogy a konkurencia merő „kedvességből” kitol velünk. Itt legalábbis nem tud.
  • Sok pénzedbe fog kerülni, és nem tudod kontrollálni. – Ne aggódj, hisz Te állítod be, vagy a hirdetéskezelőd, hogy mennyi a maximum napi limit, amit a hirdetésre szánsz. Ezt ugyan a Google túllépi, ha úgy ítéli meg, hogy az adott napon több potenciális vevőt tud vinni az oldaladra. Hó végén azonban kiegyenlítődik. Az egész hónapra tekintve a költés nem lesz több, mint a napi limit felszorozva 30,4-gyel (ez 1 hónap napjainak átlagos száma).

Remélem, sikerült az adwords hirdetéseket minél jobban megismertetni számodra.

Ha kedvet kaptál ahhoz, hogy kipróbáld, keress meg!

Varga Éva online cégépítő

Telefon: +36(30) 56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.  

Nézz szét a többi cikkem között is! 

google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 120.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 7+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a Google...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...
Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...
blogbejegyzés hossza

Milyen hosszú legyen a blogbejegyzés szövege?

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...
SEO szövegírás

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...
weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...
seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo? SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.   De miért is fontos a keresőoptimalizálás? Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is...