Mi az a seo?
SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.
De miért is fontos a keresőoptimalizálás?
Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is volt, mivel csak annyira volt szükség, hogy jelen legyen a neten, legyen egy virtuális névjegykártyája, ahol meg tudták nézni a termékeit, elolvasni a szolgáltatásairól a tudnivalókat.
Ma azonban már ennél jóval több kell! Nem elég a szép honlap, ha nem fogja senki sem megtalálni. Ahhoz azonban, hogy megtalálják lehetőleg a Google első találati oldalán kell lenni. Tehát ha a Te termékedre, vagy szolgáltatásodra keresnek, akkor a legjobb, ha a Google 1. oldalán vagy. Az emberek sietnek, gyorsan akarnak megoldást, ezért nem keresgélnek sokáig. A legkitartóbbak is maximum a 2. vagy 3. oldalig mennek el. De ez csak a nagyon kis százalék.
Szemléltetésként álljon itt pár mutatószám:
Mivel a keresőhirdetések (Google Ads) már az oldal 1-4. helyét birtokolják, így Te a legjobb esetben is csak az 5. helyen lehetsz. Persze vannak azok a tudatos emberek, akik a hirdetésekre elvből nem kattintanak, de ilyen is kevés van. Szóval ne erre alapozzunk!
Tehát a Google keresőoptimalizálás célja: „láthatóvá” válni az emberek számára a keresőben.
Hogyan lehet elérni ezt a láthatóságot? Mi szükséges a keresőoptimalizáláshoz?
A legtöbb ember technikákat, trükköket vár, azonban nem ennyire egyszerű a helyzet. Ahhoz, hogy a keresőoptimalizálással eredményeket érjünk el, első sorban egy jól átgondolt stratégiára van szükség és sok türelemre. Időigényes. Aki gyors eredményt szeretne, annak a Google hirdetést ajánlom. Amellett azonban érdemes időt szánni a keresőoptimalizálásra is. Hosszabb távon kifizetődik. Minél relevánsabb ugyanis a honlapunk, annál kevesebbet kell költeni a hirdetésre.
A keresőoptimalizáláshoz 85% józan ész és fenék és 15% technikai tudás szükséges.
A 85%-ban van a stratégia, a kitartás és a maradék 15% csak a technika, trükk.
Miből áll a stratégia keresőoptimalizálásnál?
Egy honlapot 3 nézőpontból is nézhetünk:
- honlap tulajdonosa
- látogatók
Ezek közül a 3. a legfontosabb, ugyanis a látogatóknak készül, nekik kell, hogy tetsszen és számukra legyen könnyen, egyértelműen használható. Hisz a bevételünk a látogatókból lesz.
A Google egy mérce, hogy lássuk, mire keresnek az adott témában az emberek, milyen cikkeket írjunk. Ezt a kulcsszókeresőben tudjuk megnézni.
További eredményeket a Google Analytics-ben, valamint a Search Console-ban, a Google webmester eszközökben látunk. Meg tudjuk nézni ezen eszközök segítségével, hányan jártak az oldalunkon, mit csináltak ott, milyen keresőszóval találtak meg. Ez minden nagyon jól hangzik, ugye?
A keresőoptimalizálás során első lépésben a stratégiát kell felállítani. Mi a célunk? Mit szeretnénk elérni? Mi a témánk?
A stratégia felállítása elég sok időt vesz igénybe. Egy új honlap esetén a legegyszerűbb. Meglévő honlapnál már bonyolultabb a helyzet. Itt ugyanis a már meglévő eredményeket is össze kell vetni az új felállással. Milyen irányba mozduljunk? Mi legyen a korábbi cikkekel?
A stratégiához át kell látni a célokat, valamint megcsinálni a kulcsszókutatást. Ez a kiindulási alap. Innen tudunk tovább lépni.
Keresőoptimalizálás lépései
Ha ezzel megvagyunk, utána a keresőoptimalizálás lépései jönnek. De erről már egy másik cikkben bővebben is írtam.
A főbb lépések:
- kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk)
- honlap belső tartalmának rendbe tétele – on-site seo
- kulcsszavakra optimalizált tartalmak írása – seo szövegírás
- off-site seo (linképítés)
- folyamatos ellenőrzés
- kezdődik elölről az egész
Ez egy véget nem érő folyamat. A stabil eredményekhez folyamatos tartalomfejlesztés szükséges. Rendszeresen kell publikálni.
+1 tipp: Figyeljünk arra, hogy csak arra írjunk cikket, amiről az emberek olvasni akarnak! Pl. ha egy adott terméket keresnek, akkor arra terméket kínáljunk nekik, és ne cikket!
Példa weboldal optimalizálásra
Hogy mit lehet elérni 3 hónap alatt egy tudatosan felépített honlappal? Erre jó példa a Taurustal honlapja, mely a fentiek alapján készült el. A weboldal optimalizálása már a honlap felépítésének megtervezésétől indult. Kulcsszókutatás előzte meg a honlap készítését. Ugyan még csak 10 cikk van jelenleg (2019.03-ban) a weboldalon, de az eredmények már szépen látszanak.
Összefoglalás: A keresőoptimalizálással jobb helyezést érsz el, több látogatót tudsz szerezni.
Seo szakemberként segítek Neked kialakítani a stratégiát, valamint a keresőoptimalizálás lépéseit megcsinálom helyetted. A cikkírás a Te feladatod marad, mivel a szakmádhoz Te értesz a legjobban. Én a kulcsszavakat adom meg, amelyek a kulcsszókutatás eredményeként jöttek ki: mi érdekli a látogatókat. A többi a Te dolgod.
Te is szeretnél több vevőt?
Varga Éva
Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.
Nézz szét a többi cikkem között is!