Mi az a seo?

SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.

 

De miért is fontos a keresőoptimalizálás?

Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is volt, mivel csak annyira volt szükség, hogy jelen legyen a neten, legyen egy virtuális névjegykártyája, ahol meg tudták nézni a termékeit, elolvasni a szolgáltatásairól a tudnivalókat.

Ma azonban már ennél jóval több kell! Nem elég a szép honlap, ha nem fogja senki sem megtalálni. Ahhoz azonban, hogy megtalálják lehetőleg a Google első találati oldalán kell lenni. Tehát ha a Te termékedre, vagy szolgáltatásodra keresnek, akkor a legjobb, ha a Google 1. oldalán vagy. Az emberek sietnek, gyorsan akarnak megoldást, ezért nem keresgélnek sokáig. A legkitartóbbak is maximum a 2. vagy 3. oldalig mennek el. De ez csak a nagyon kis százalék.

Szemléltetésként álljon itt pár mutatószám:

seo

Mivel a keresőhirdetések (Google Ads) már az oldal 1-4. helyét birtokolják, így Te a legjobb esetben is csak az 5. helyen lehetsz. Persze vannak azok a tudatos emberek, akik a hirdetésekre elvből nem kattintanak, de ilyen is kevés van. Szóval ne erre alapozzunk!

Tehát a Google keresőoptimalizálás célja: „láthatóvá” válni az emberek számára a keresőben.

 

Hogyan lehet elérni ezt a láthatóságot? Mi szükséges a keresőoptimalizáláshoz?

A legtöbb ember technikákat, trükköket vár, azonban nem ennyire egyszerű a helyzet. Ahhoz, hogy a keresőoptimalizálással eredményeket érjünk el, első sorban egy jól átgondolt stratégiára van szükség és sok türelemre. Időigényes. Aki gyors eredményt szeretne, annak a Google hirdetést ajánlom. Amellett azonban érdemes időt szánni a keresőoptimalizálásra is. Hosszabb távon kifizetődik. Minél relevánsabb ugyanis a honlapunk, annál kevesebbet kell költeni a hirdetésre.

seo eszközei

A keresőoptimalizáláshoz 85% józan ész és fenék és 15% technikai tudás szükséges.

A 85%-ban van a stratégia, a kitartás és a maradék 15% csak a technika, trükk.

 

Miből áll a stratégia keresőoptimalizálásnál?

Egy honlapot 3 nézőpontból is nézhetünk:

  1. honlap tulajdonosa
  2. Google
  3. látogatók

Ezek közül a 3. a legfontosabb, ugyanis a látogatóknak készül, nekik kell, hogy tetsszen és számukra legyen könnyen, egyértelműen használható. Hisz a bevételünk a látogatókból lesz.

A Google egy mérce, hogy lássuk, mire keresnek az adott témában az emberek, milyen cikkeket írjunk. Ezt a kulcsszókeresőben tudjuk megnézni.

További eredményeket a Google Analytics-ben, valamint a Search Console-ban, a Google webmester eszközökben látunk.  Meg tudjuk nézni ezen eszközök segítségével, hányan jártak az oldalunkon, mit csináltak ott, milyen keresőszóval találtak meg. Ez minden nagyon jól hangzik, ugye?

A keresőoptimalizálás során első lépésben a stratégiát kell felállítani. Mi a célunk? Mit szeretnénk elérni? Mi a témánk?

A stratégia felállítása elég sok időt vesz igénybe. Egy új honlap esetén a legegyszerűbb. Meglévő honlapnál már bonyolultabb a helyzet. Itt ugyanis a már meglévő eredményeket is össze kell vetni az új felállással. Milyen irányba mozduljunk? Mi legyen a korábbi cikkekel?

A stratégiához át kell látni a célokat, valamint megcsinálni a kulcsszókutatást. Ez a kiindulási alap. Innen tudunk tovább lépni.

 

Keresőoptimalizálás lépései

Ha ezzel megvagyunk, utána a keresőoptimalizálás lépései jönnek. De erről már egy másik cikkben bővebben is írtam.

A főbb lépések:

  1. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk)
  2. honlap belső tartalmának rendbe tétele – on-site seo
  3. kulcsszavakra optimalizált tartalmak írása – seo szövegírás
  4. off-site seo (linképítés)
  5. folyamatos ellenőrzés
  6. kezdődik elölről az egész

 

Ez egy véget nem érő folyamat. A stabil eredményekhez folyamatos tartalomfejlesztés szükséges. Rendszeresen kell publikálni.

 

+1 tipp: Figyeljünk arra, hogy csak arra írjunk cikket, amiről az emberek olvasni akarnak! Pl. ha egy adott terméket keresnek, akkor arra terméket kínáljunk nekik, és ne cikket!

Példa weboldal optimalizálásra

Hogy mit lehet elérni 3 hónap alatt egy tudatosan felépített honlappal? Erre jó példa a Taurustal honlapja, mely a fentiek alapján készült el. A weboldal optimalizálása már a honlap felépítésének megtervezésétől indult. Kulcsszókutatás előzte meg a honlap készítését. Ugyan még csak 10 cikk van jelenleg (2019.03-ban) a weboldalon, de az eredmények már szépen látszanak.

taurustal seo

 

Összefoglalás: A keresőoptimalizálással jobb helyezést érsz el, több látogatót tudsz szerezni.

 

Seo szakemberként segítek Neked kialakítani a stratégiát, valamint a keresőoptimalizálás lépéseit megcsinálom helyetted. A cikkírás a Te feladatod marad, mivel a szakmádhoz Te értesz a legjobban. Én a kulcsszavakat adom meg, amelyek a kulcsszókutatás eredményeként jöttek ki: mi érdekli a látogatókat. A többi a Te dolgod.

Te is szeretnél több vevőt?

Varga Éva

+36(30)56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is!

weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 7+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a Google...
google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 120.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
SEO szövegírás

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az...
Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...
Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...
blogbejegyzés hossza

Milyen hosszú legyen a blogbejegyzés szövege?

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi...
keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...