Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a vizsgálatot.

Az 1 dolog, hogy a tulajdonos azt szeretné, ha minél több látogatója és minél több vevője legyen. De kérdés, hogy ezt hogyan és milyen kulcsszóval, kulcsszavakkal szeretné elérni. Ezt mindenképp meg kell tudnunk, és a weboldal stratégiáját ez alapján kell elkészíteni.

 Weboldal ellenőrzés 1. 

Első lépésként megvizsgálom, hogy a fő kulcsszavakra milyen helyen szerepel a Google keresőjében a honlapod.

Ehhez jó, ha van Search Console elérhetőséged, onnan sok hasznos információt ki lehet nyerni. Ha még nincs, akkor ide beregisztrálom a weboldaladat.

 Weboldal ellenőrzés 2. – Oldalak, cikkek

Második lépésként megvizsgálom az weblapon szereplő oldalakat, cikkeket. Ezeknél egyesével megnézem, milyen logika mentén lett strukturálva, mennyire felhasználóbarát, mennyire keresőbarát. Sok esetben abba a hibába esnek az emberek, hogy tele van az oldal rengeteg cikkel, aminek semmi értelme.

Hogy miért? Mert nincs a témában keresés. Senkit nem érdekel. Vagy az is előfordul, hogy nem kapcsolódik a témája a honlap egészéhez. Itt most példát nem szeretnék írni, senkit nem akarok megbántani.

Weboldal ellenőrzés 3. – Kategóriák, címkék vizsgálata

Átnézem, mennyire van értelme az adott kategóriának, címkének. Van-e rá keresés, kapcsolódik-e az oldal egészéhez. Van-e tartalmi összefüggés közöttük. Ha nincs, akkor nem sok értelme van, lássuk be! Felesleges szinte minden szót felvenni címkeként, ami szerepel a cikkben. Attól még nem lesz releváns, nem növeli az oldal látogatottságát. Ezt is előre meghatározott stratégia mentén kell végezni. Anélkül nem sokat ér.

Itt abba a hibába szoktak sokan még beleesni, hogy 1 címkéhez csak 1 cikk tartozik. Tehát az adott cikk megjelenik 2x is a honlapon. Egyszer, mint cikk, másszor meg mint az adott címkénél. Így ez felhígítja az oldal tartalmát, hátrébb kerül a keresőbe. A Google úgy értékeli, hogy nem ad sok hasznos tartalmat az internethez. Ezt pedig nem szeretnéd, ugye?

Fontos: Arra is figyelj oda, hogy amikor beírja valaki a keresőbe, hogy pl. női cipők, akkor ne cikket írj arra kulcsszóra. A látogató nem olvasni akar ebben az esetben, hanem sok-sok női cipőt látni, amik közül választani, vásárolni akar.

Weboldal ellenőrzés 4. Képek ellenőrzése

Bizony, sok múlik a képek elnevezésén is. Ha csak annyi a kép neve, hogy 3456.jpg, abból ugye Te sem tudod, hogy mi van rajta? Nincs ezzel másképp a Google sem. Ezt nehéz így megállapítani. Ennél beszédesebb nevet kell adni, pl. piros női cipő. Ez már azért sokat mondóbb, nem?

 Weboldal ellenőrzés 5. – SEO Technikai beállítások

Megvizsgálom a SEO technikai beállítások helyességét is minden egyes tartalomnál. Ez azért nem kevés munka, főleg, ha sok a cikk az oldaladon. Azokat egyesével át kell nézni.

Weboldal ellenőrzés 6. – Telefonszám, elérhetőség vizsgálata

Itt nagyon fontos, hogy minden elérhetőség telefonról kattintható legyen. A látogatók nagy százaléka (60-70%) ma már mobilról internetezik. Nincs is annál bosszantóbb, ha pl. keresek egy fogorvost, szeretnék bejelentkezni, és a honlapon lévő telefonszámra kattintva nem tudom hívni. Ekkor először ki kell írnom lapra, majd onnan hívni, vagy haladóbb technika ha ki tudom másolni, és úgy beilleszteni a hívásnál. Te jártál már így?

 

Neked rendben van a honlapod? Weboldal ellenőrzéshez, weboldal keresőoptimalizáláshoz keress meg!

Varga Éva

+36(30)56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is!

google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 6+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a...
weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
blogbejegyzés hossza

Milyen hosszú legyen a blogbejegyzés szövege?

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...
Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 15.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo? SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.   De miért is fontos a keresőoptimalizálás? Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is...
Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...
SEO szövegírás

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...
keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...