Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni.

Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat. 

De mi történik azután, ha már tudod, hogy mire érdemes hirdetned?

 

Hol és hogyan állítsd be a Google Ads kulcsszavakat?

A kulcsszavak beállításának a keresési hirdetéseknél van jelentősége. Amikor létrehozol egy új keresési kampányt, akkor a hirdetéscsoport beállításainál tudod felvenni a releváns kulcsszavakat.

google ads kulcsszavak

Itt azonban nem mindegy, hogyan írod őket.

Ennek a cikknek a célja, hogy bemutassam, milyen formában, és milyen jelentéssel bírnak az adott kulcsszó beállítások.

Ezt egy példán keresztül fogom bemutatni. Az egyszerűség kedvéért legyen a keresési kifejezés a külföldi utazás.

 

1.      Kulcsszó beállítás: általános egyezés

Ekkor a kulcsszót így írjuk: külföldi utazás. Ezt semmiképpen nem javaslom, mivel ekkor mindenre fel fog jönni, amiben egyik, vagy másik szó benne van.

Mondok rá pár példát, amire megjelenhet.

külföldi befektetés

belföldi utazás

Szerintem ebből már látod, hogy ez nem túl szerencsés. Feleslegesen szórtad ki a pénzt az ablakon, és gazdagítottad a Google-t.

Ennél sokkal jobbat is be tudsz állítani, ami ráadásul még releváns is lesz.

 

2.      Kulcsszó beállítás: általános egyezésmódosító

Ebben az esetben a kulcsszavunk a következőképp szerepel: +külföldi +utazás.

Ilyenkor csak azoknál a kereséseknél jelenhet meg, ahol mind a két kifejezés szerepel. Az, hogy milyen sorrendben van, az nem számít. Valamint az sem, ha a két szó közé másik szó is beékelődik. Sőt! még a közeli változat esetén is jelenít meg találatokat.

Pl: külföldi repülős utazás, tengerparti külföldi nyaralás (szinonimákat is felismeri a Google)

Ahogy látod, ez már sokkal konkrétabb és célratörőbb. Itt nincs az, hogy feleslegesen szórnánk a pénzünket, de lehetőséget adunk a keresőknek, hogy másképp írják be a kulcsszót.

 

3.      Kulcsszó beállítás: kifejezésegyezés

A kifejezésegyezésnél a kulcsszót idézőjelbe tesszük. Ekkor a keresési szavaknak meg kell egyezniük az általunk felvitt kulcsszavakkal, csak akkor fognak megjelenni. Fontos a sorrend is, az sem változhat. Azonban a közeli változatok a hasonló jelentésű kifejezéseket is tartalmazzák.

Tehát „külföldi utazás” esetén csak a külföldi elé, és az utazás után jöhetnek további szavak.

Pl: külföldi utazás gyerekkel, nyári külföldi utazás

Ahogy látod, itt már elég konkrét keresési szándék van. Azonban csak ennek használata sem javasolt, mivel kizárjuk a 2. pontban szereplő lehetséges megjelenéseket. Pedig akár érdekes lehet számunkra az is, ha külföldi repülős utazás-ra keresnek. De ha csak ezt a kulcsszó beállítás használjuk, akkor azoktól a találatoktól elesünk.

 

4.      Kulcsszó beállítás: pontos egyezés

Pontos egyezésnél a kulcsszót szögletes zárójelbe tesszük. Itt a teljes egyezés esetén jelenik meg a hirdetésünk. Ha pontosan arra keresnek a felhasználók, amilyen kulcsszóra hirdetünk. A négy kulcsszó beállítási lehetőség közül ez biztosítja a legnagyobb ellenőrzést a hirdetést látók között, és magasabb átkattintási arányt (CTR) eredményezhet.

A [külföldi utazás] esetén pl. ezekre a keresésekre jelenhet meg a hirdetésed:

utazás külföld

külföldi utazás

külföldi utazás gyerekkel

kulfoldi utazsa

 Azonban itt is azt tudom mondani, hogy csak ez az egy fajta beállítás szintén nem javasolt.

 

Fontos tudnivaló a kulcsszó beállításról:

A Google már van olyan okos, hogy kezelje az emberi sajátosságokat (elírás, helyesírás), ezért a kulcsszavaknál a közeli változatokra is megjelennek a találatok.

Ezek az alábbiak a Google leírása alapján:

  • Elírások
  • Egyes- és többesszámú alakok
  • Szótövek (például padló és padlózat)
  • Rövidítések
  • Ékezetek
  • Átrendezett, ugyanolyan jelentésű szavak (például [cipő férfi] és [férfi cipő])
  • Funkcionális szavak hozzáadása vagy eltávolítása. A funkcionális szavak a névutók (például alatt vagy mellett), a kötőszavak (például mert vagy de), a névelők (például egy vagy a), és egyéb olyan szavak, amelyek a keresés szándékát nem befolyásolják. Például a [cipők férfiak számára] a [férficipők] közeli változata, melyből hiányzik a „számára” funkcionális szó.

Szóval aggodalomra semmi ok. Azonban, ha biztosra akarsz menni, akkor a szinonimákat vidd fel. Egy részét ugyan felismeri, de sosem lehet tudni. Angollal és némettel még mindig jobban boldogul, mint a magyar nyelvvel. J

 

Javaslat a kulcsszavak beállítására:

Az általam kezelt Google Ads fiókoknál ezt a három változatot használom:

  • általános egyezésmódosító
  • kifejezés egyezés
  • pontos egyezés

Ahogy fentebb is olvashattad, ezek azok, melyek relevánsak lehetnek a vállalkozásod számára. Azonban azt mindig egyedileg át kell gondolni, hogy vajon nincs-e közte olyan kifejezés, ami másképp is érthető, és épp ezért számodra nem hasznos. Ha van ilyen, akkor azt még az elején, vagy legkésőbb, ha felbukkan a keresési kifejezések között, akkor mindenképp zárd ki. Így el tudod kerülni, hogy feleslegesen költsd rá a pénzt.

 

Kizáró kulcsszavak

Itt tudod felvenni azokat a kulcsszavakat, melyek számodra nem hasznosak. Ezt a kulcsszó elé írt – jellel tudod megtenni.

kizáró kulcsszavak

Példánknál maradva, ha Te nem értékesítesz buszos utazásokat, akkor célszerű ezt így felvenni:

-busz

Fontos azonban megjegyezni, hogy itt a kulcsszavak kizárásához meg kell adni a kizárni kívánt szinonimákat, egyes és többes számú alakokat, elgépelt alakokat, illetve minden más hasonló változatot is. De ezt később úgyis látod, ha ilyen változatra keresnek.

 

A fent leírtakból egyértelművé vált számodra is, hogy nagyon fontos a kulcsszavak beállítása a Google hirdetések esetén. Nem mindegy, hogy mire és milyen formában hirdetsz. Szóval mindenképp vedd figyelembe a fentieket, és ezek alapján állítsd be a hirdetéscsoportodhoz a kulcsszavakat.

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is!

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...
SEO szövegírás

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...
Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 120.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 6+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a...
blogbejegyzés hossza

Milyen hosszú legyen a blogbejegyzés szövege?

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi...
weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...
keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...
seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo? SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.   De miért is fontos a keresőoptimalizálás? Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is...
Varga Éva

Varga Éva

online marketinges