Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni.
Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.
De mi történik azután, ha már tudod, hogy mire érdemes hirdetned?
Hol és hogyan állítsd be a Google Ads kulcsszavakat?
A kulcsszavak beállításának a keresési hirdetéseknél van jelentősége. Amikor létrehozol egy új keresési kampányt, akkor a hirdetéscsoport beállításainál tudod felvenni a releváns kulcsszavakat.
Itt azonban nem mindegy, hogyan írod őket.
Ennek a cikknek a célja, hogy bemutassam, milyen formában, és milyen jelentéssel bírnak az adott kulcsszó beállítások.
Ezt egy példán keresztül fogom bemutatni. Az egyszerűség kedvéért legyen a keresési kifejezés a külföldi utazás.
1. Kulcsszó beállítás: általános egyezés
Ekkor a kulcsszót így írjuk: külföldi utazás. Ezt semmiképpen nem javaslom, mivel ekkor mindenre fel fog jönni, amiben egyik, vagy másik szó benne van.
Mondok rá pár példát, amire megjelenhet.
külföldi befektetés
belföldi utazás
Szerintem ebből már látod, hogy ez nem túl szerencsés. Feleslegesen szórtad ki a pénzt az ablakon, és gazdagítottad a Google-t.
Ennél sokkal jobbat is be tudsz állítani, ami ráadásul még releváns is lesz.
2. Kulcsszó beállítás: általános egyezésmódosító
Ebben az esetben a kulcsszavunk a következőképp szerepel: +külföldi +utazás.
Ilyenkor csak azoknál a kereséseknél jelenhet meg, ahol mind a két kifejezés szerepel. Az, hogy milyen sorrendben van, az nem számít. Valamint az sem, ha a két szó közé másik szó is beékelődik. Sőt! még a közeli változat esetén is jelenít meg találatokat.
Pl: külföldi repülős utazás, tengerparti külföldi nyaralás (szinonimákat is felismeri a Google)
Ahogy látod, ez már sokkal konkrétabb és célratörőbb. Itt nincs az, hogy feleslegesen szórnánk a pénzünket, de lehetőséget adunk a keresőknek, hogy másképp írják be a kulcsszót.
3. Kulcsszó beállítás: kifejezésegyezés
A kifejezésegyezésnél a kulcsszót idézőjelbe tesszük. Ekkor a keresési szavaknak meg kell egyezniük az általunk felvitt kulcsszavakkal, csak akkor fognak megjelenni. Fontos a sorrend is, az sem változhat. Azonban a közeli változatok a hasonló jelentésű kifejezéseket is tartalmazzák.
Tehát „külföldi utazás” esetén csak a külföldi elé, és az utazás után jöhetnek további szavak.
Pl: külföldi utazás gyerekkel, nyári külföldi utazás
Ahogy látod, itt már elég konkrét keresési szándék van. Azonban csak ennek használata sem javasolt, mivel kizárjuk a 2. pontban szereplő lehetséges megjelenéseket. Pedig akár érdekes lehet számunkra az is, ha külföldi repülős utazás-ra keresnek. De ha csak ezt a kulcsszó beállítás használjuk, akkor azoktól a találatoktól elesünk.
4. Kulcsszó beállítás: pontos egyezés
Pontos egyezésnél a kulcsszót szögletes zárójelbe tesszük. Itt a teljes egyezés esetén jelenik meg a hirdetésünk. Ha pontosan arra keresnek a felhasználók, amilyen kulcsszóra hirdetünk. A négy kulcsszó beállítási lehetőség közül ez biztosítja a legnagyobb ellenőrzést a hirdetést látók között, és magasabb átkattintási arányt (CTR) eredményezhet.
A [külföldi utazás] esetén pl. ezekre a keresésekre jelenhet meg a hirdetésed:
utazás külföld
külföldi utazás
külföldi utazás gyerekkel
kulfoldi utazsa
Azonban itt is azt tudom mondani, hogy csak ez az egy fajta beállítás szintén nem javasolt.
Fontos tudnivaló a kulcsszó beállításról:
A Google már van olyan okos, hogy kezelje az emberi sajátosságokat (elírás, helyesírás), ezért a kulcsszavaknál a közeli változatokra is megjelennek a találatok.
Ezek az alábbiak a Google leírása alapján:
- Elírások
- Egyes- és többesszámú alakok
- Szótövek (például padló és padlózat)
- Rövidítések
- Ékezetek
- Átrendezett, ugyanolyan jelentésű szavak (például [cipő férfi] és [férfi cipő])
- Funkcionális szavak hozzáadása vagy eltávolítása. A funkcionális szavak a névutók (például alatt vagy mellett), a kötőszavak (például mert vagy de), a névelők (például egy vagy a), és egyéb olyan szavak, amelyek a keresés szándékát nem befolyásolják. Például a [cipők férfiak számára] a [férficipők] közeli változata, melyből hiányzik a „számára” funkcionális szó.
Szóval aggodalomra semmi ok. Azonban, ha biztosra akarsz menni, akkor a szinonimákat vidd fel. Egy részét ugyan felismeri, de sosem lehet tudni. Angollal és némettel még mindig jobban boldogul, mint a magyar nyelvvel. J
Javaslat a kulcsszavak beállítására:
Az általam kezelt Google Ads fiókoknál ezt a három változatot használom:
- általános egyezésmódosító
- kifejezés egyezés
- pontos egyezés
Ahogy fentebb is olvashattad, ezek azok, melyek relevánsak lehetnek a vállalkozásod számára. Azonban azt mindig egyedileg át kell gondolni, hogy vajon nincs-e közte olyan kifejezés, ami másképp is érthető, és épp ezért számodra nem hasznos. Ha van ilyen, akkor azt még az elején, vagy legkésőbb, ha felbukkan a keresési kifejezések között, akkor mindenképp zárd ki. Így el tudod kerülni, hogy feleslegesen költsd rá a pénzt.
Kizáró kulcsszavak
Itt tudod felvenni azokat a kulcsszavakat, melyek számodra nem hasznosak. Ezt a kulcsszó elé írt – jellel tudod megtenni.
Példánknál maradva, ha Te nem értékesítesz buszos utazásokat, akkor célszerű ezt így felvenni:
-busz
Fontos azonban megjegyezni, hogy itt a kulcsszavak kizárásához meg kell adni a kizárni kívánt szinonimákat, egyes és többes számú alakokat, elgépelt alakokat, illetve minden más hasonló változatot is. De ezt később úgyis látod, ha ilyen változatra keresnek.
A fent leírtakból egyértelművé vált számodra is, hogy nagyon fontos a kulcsszavak beállítása a Google hirdetések esetén. Nem mindegy, hogy mire és milyen formában hirdetsz. Szóval mindenképp vedd figyelembe a fentieket, és ezek alapján állítsd be a hirdetéscsoportodhoz a kulcsszavakat.
Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.
Nézz szét a többi cikkem között is!
