A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a Google Ads-ben, akkor szintén nagy hasznát vesszük a kulcsszókutatásnak. Tudni fogjuk, milyen kulcsszavakra hirdessünk. A kulcsszó kutatás nagyon egyszerű, csak kell hozzá egy kis gondolkodás és persze türelem is. A nevével ellentétben azonban ez nem mindig 1 szó. Sőt, a legtöbbször inkább 2-3! De nézzük, hogy tudjuk ezeket a szavakat megtalálni! Ajánlunk néhány könnyen és gyorsan bevethető eszközt.

 

Kulcsszó kutatás 1. tipp:

A legegyszerűbb, mikor végiggondoljuk, mivel is foglalkozunk, és arra vajon hogyan kereshetnek az emberek. Ne féljünk minél több szót, sőt akár kifejezést is összeírni. Pl. ha ékszereket árulsz, akkor lehetnek ezek a kulcsszavaid: ékszer, bizsu, nyaklánc, gyűrű, vagy hosszabb kifejezések: bizsu ékszer, bizsu nyaklánc, arany fülbevaló gyerekeknek, stb.

 

Kulcsszó kutatás 2. tipp:

Nagyon hasznos, ha megkérdezzük a vevőinket is, hogyan találtak ránk. Itt kaphatunk tőlük olyan szavakat is, amikre mi nem is gondoltunk. Ha pl. ők máshogy hívják az adott dolgot, mint ahogyan mi, vagy a szakmabeliek. Erre jó példa a mobilgarázs kontra lemezgarázs kulcsszavak. A keresés magáért beszél:   mobilgarazs kereses   Láthatjuk, hogy a mobilgarázs szóra többen keresnek, így érdemes arra hirdetnünk. De persze nem szabad abbahagynunk itt a keresést, mivel több lehetséges változat is van még erre. Menjünk minél mélyebbre, és találjuk meg a vele kapcsolatban összefüggő keresési szavakat, amit az emberek beírnak a Google keresőjébe. A konkurencia is a legnagyobb keresésű kulcsszót fogja megcélozni, ezért nekünk fontos a többi is, hogy ott is megjelenjünk.

 

Kulcsszó kutatás 3. tipp:

A legnagyobb keresésű szót megtaláltuk, most nézzük meg, mit keresnek még vele összefüggésben az emberek. Ezt a legegyszerűbben úgy tudjuk megtenni, ha beírjuk a Google-be. Ott megjelennek olyan ötletek is, amit mások korábban kerestek. Nézzük meg ezt a karácsonyi díszek példáján!   google kereses   Látható, hogy még mennyi mindent keresnek a látogatók ebben a témakörben.

 

Kulcsszó kutatás 4. tipp:

Elérkeztünk egy konkrét eszközhöz, amit most bemutatok: a Google kulcsszó kereső. Ez a Google Ads-ben található. Itt tudjuk beírni a konkrét szavakat, amik leírják azt, amivel foglalkozunk. Ezzel kapcsolatban megmutatja a Google, mik azok, amik még az emberek fejében megjelenik azzal összefüggésben. Arra is jó, hogy látjuk, mennyien keresnek rá havonta átlagosan. Példa:   google kulcsszo kereso A google kulcsszó kereső használatáról külön cikk is készült, olvasd el azt is!

 

Kulcsszó kutatás 5. tipp:

További hasznos információkat kapunk a Google másik eszközéből is, a Google Trends-ből. Ahogy a neve is mutatja az elmúlt évek trendjét látjuk itt, azaz mennyien kerestek az adott dologra. Azt is megmutatja, mik voltak a legfelkapottabb keresések. Magyar viszonylatban a nagy keresésű szavaknál alkalmazható. Maradva a karácsonyi díszek témánál, ez látható 2004-től mostanáig:   google trends

 

Kulcsszó kutatás 6. tipp:

A következő segítő eszköz lehet a keywordtool.io. Itt arra kell figyelni, hogy az ország és a nyelv jól legyen kiválasztva. A keresések darabszámát nem mutatja, csak a fizetős verzió. Arra azonban nagyon jó, hogy ötleteket merítsünk. A konkrét keresési mennyiséget meg tudjuk nézni az adwords kulcsszótervezőjében.   keywordtool.io

 

Kulcsszó kutatás 7. tipp:

Ez egy viszonylag új eszköz, ami nem olyan rég került a figyelmembe: https://www.marketingminer.com/hu/features/keyword-research. Itt is kulcsszavakat tudsz kutatni, valamint monitorozhatod a rangsorolást és figyelheted vele a versenytársaidat is. Kicsit összetettebb, mint egy sima kulcsszókutató. Naponta 200 vagy hetente 1000 kulcsszót is tudsz nyomon követni, hogyan alakul a helyezésed ezekre a kifejezésekre. Az eszköznek van ingyenes és fizetős változata is. Érdemes tesztelni, hiszen nem csak ötleteket kapsz, de még trendet és google hirdetésekre vonatkozó kattintási összeget (CPC) is mutat.

marketingminer

 

+1 tipp: Ne felejtsd el letesztelni a kulcsszavakat a Google-ben! Nézd meg, milyen találat jön fel rá az első oldalon. Biztos, hogy Te is arra gondoltál? (A google és az emberek igen.) Ha ezekkel megvagy, akkor már elég sok kulcsszavad gyűlt össze. Ezeket érdemes időről-időre felülvizsgálni, újra és újra elvégezni. Lehet, hogy közben találsz újabb, jobb kulcsszavakat is.

Ha erre Neked nincs időd, vagy türelmed, keress nyugodtan, elvégzem helyetted! Ne feledd: ez egy jó kiinduló alap mind keresőoptimalizálás, mind pedig hirdetéskezelés végzéséhez.

Varga Éva online cégépítő

Telefon: +36(30) 56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is!

keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...
blogbejegyzés hossza

Milyen hosszú legyen a blogbejegyzés szövege?

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...
Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 120.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
SEO szövegírás

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az...
weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo? SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.   De miért is fontos a keresőoptimalizálás? Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is...
Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...
google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...