A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a Google Ads-ben, akkor szintén nagy hasznát vesszük a kulcsszókutatásnak. Tudni fogjuk, milyen kulcsszavakra hirdessünk. A kulcsszó kutatás nagyon egyszerű, csak kell hozzá egy kis gondolkodás és persze türelem is. A nevével ellentétben azonban ez nem mindig 1 szó. Sőt, a legtöbbször inkább 2-3! De nézzük, hogy tudjuk ezeket a szavakat megtalálni! Ajánlunk néhány könnyen és gyorsan bevethető eszközt.
Kulcsszó kutatás 1. tipp:
A legegyszerűbb, mikor végiggondoljuk, mivel is foglalkozunk, és arra vajon hogyan kereshetnek az emberek. Ne féljünk minél több szót, sőt akár kifejezést is összeírni. Pl. ha ékszereket árulsz, akkor lehetnek ezek a kulcsszavaid: ékszer, bizsu, nyaklánc, gyűrű, vagy hosszabb kifejezések: bizsu ékszer, bizsu nyaklánc, arany fülbevaló gyerekeknek, stb.
Kulcsszó kutatás 2. tipp:
Nagyon hasznos, ha megkérdezzük a vevőinket is, hogyan találtak ránk. Itt kaphatunk tőlük olyan szavakat is, amikre mi nem is gondoltunk. Ha pl. ők máshogy hívják az adott dolgot, mint ahogyan mi, vagy a szakmabeliek. Erre jó példa a mobilgarázs kontra lemezgarázs kulcsszavak. A keresés magáért beszél: Láthatjuk, hogy a mobilgarázs szóra többen keresnek, így érdemes arra hirdetnünk. De persze nem szabad abbahagynunk itt a keresést, mivel több lehetséges változat is van még erre. Menjünk minél mélyebbre, és találjuk meg a vele kapcsolatban összefüggő keresési szavakat, amit az emberek beírnak a Google keresőjébe. A konkurencia is a legnagyobb keresésű kulcsszót fogja megcélozni, ezért nekünk fontos a többi is, hogy ott is megjelenjünk.
Kulcsszó kutatás 3. tipp:
A legnagyobb keresésű szót megtaláltuk, most nézzük meg, mit keresnek még vele összefüggésben az emberek. Ezt a legegyszerűbben úgy tudjuk megtenni, ha beírjuk a Google-be. Ott megjelennek olyan ötletek is, amit mások korábban kerestek. Nézzük meg ezt a karácsonyi díszek példáján! Látható, hogy még mennyi mindent keresnek a látogatók ebben a témakörben.
Kulcsszó kutatás 4. tipp:
Elérkeztünk egy konkrét eszközhöz, amit most bemutatok: a Google kulcsszó kereső. Ez a Google Ads-ben található. Itt tudjuk beírni a konkrét szavakat, amik leírják azt, amivel foglalkozunk. Ezzel kapcsolatban megmutatja a Google, mik azok, amik még az emberek fejében megjelenik azzal összefüggésben. Arra is jó, hogy látjuk, mennyien keresnek rá havonta átlagosan. Példa: A google kulcsszó kereső használatáról külön cikk is készült, olvasd el azt is!
Kulcsszó kutatás 5. tipp:
További hasznos információkat kapunk a Google másik eszközéből is, a Google Trends-ből. Ahogy a neve is mutatja az elmúlt évek trendjét látjuk itt, azaz mennyien kerestek az adott dologra. Azt is megmutatja, mik voltak a legfelkapottabb keresések. Magyar viszonylatban a nagy keresésű szavaknál alkalmazható. Maradva a karácsonyi díszek témánál, ez látható 2004-től mostanáig:
Kulcsszó kutatás 6. tipp:
A következő segítő eszköz lehet a keywordtool.io. Itt arra kell figyelni, hogy az ország és a nyelv jól legyen kiválasztva. A keresések darabszámát nem mutatja, csak a fizetős verzió. Arra azonban nagyon jó, hogy ötleteket merítsünk. A konkrét keresési mennyiséget meg tudjuk nézni az adwords kulcsszótervezőjében.
Kulcsszó kutatás 7. tipp:
Ez egy viszonylag új eszköz, ami nem olyan rég került a figyelmembe: https://www.marketingminer.com/hu/features/keyword-research. Itt is kulcsszavakat tudsz kutatni, valamint monitorozhatod a rangsorolást és figyelheted vele a versenytársaidat is. Kicsit összetettebb, mint egy sima kulcsszókutató. Naponta 200 vagy hetente 1000 kulcsszót is tudsz nyomon követni, hogyan alakul a helyezésed ezekre a kifejezésekre. Az eszköznek van ingyenes és fizetős változata is. Érdemes tesztelni, hiszen nem csak ötleteket kapsz, de még trendet és google hirdetésekre vonatkozó kattintási összeget (CPC) is mutat.
+1 tipp: Ne felejtsd el letesztelni a kulcsszavakat a Google-ben! Nézd meg, milyen találat jön fel rá az első oldalon. Biztos, hogy Te is arra gondoltál? (A google és az emberek igen.) Ha ezekkel megvagy, akkor már elég sok kulcsszavad gyűlt össze. Ezeket érdemes időről-időre felülvizsgálni, újra és újra elvégezni. Lehet, hogy közben találsz újabb, jobb kulcsszavakat is.
Ha erre Neked nincs időd, vagy türelmed, keress nyugodtan, elvégzem helyetted! Ne feledd: ez egy jó kiinduló alap mind keresőoptimalizálás, mind pedig hirdetéskezelés végzéséhez.
Telefon: +36(30) 56 86 208
Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.
Nézz szét a többi cikkem között is!