Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az algoritmusokat, hidd el, ki fogják szűrni, ha trükközöl, és nem fogsz örülni akkor. Egy ideig lehet, hogy menni fog, de aztán visszaüt.

Továbbra is igaz az, hogy egy jól megírt keresőoptimalizált szöveg a keresési találatok 1. oldalán jön abban a témában, amiről szól. Ennél kevesebbel nem éri be. Ehhez azonban idő kell, és persze sok-sok munka. Ez nem egyik napról a másikra megy. Viszont a jó hír az, hogy kevesen csinálják, és lehet, hogy a Te konkurensed sincs közte, így nagy előnyre tudsz szert tenni általa. A honlapodra pedig egyre több látogató fog érkezni. Ehhez viszont tényleg az kell, hogy kellő mennyiségű tartalom legyen a honlapodon, méghozzá olyan, amelyre keresés is van.

 

Mire jó még a seo szövegírás?

A seo szövegírás ismertséget ad Neked, mivel a témádban téged találnak meg a keresőben. Éppen ezért egyfajta státuszt, szakértelmet tulajdonítanak Neked. Ez azért valljuk be, elég jól hangzik. Nem? Minél több tartalmad van, minél több látogató érkezik az oldaladra, úgy tudsz Te is minél több pénzt keresni.

 

És mire nem jó a seo alapú szövegírás?

Önmagában ez kevés a seo-hoz, nem pótolja a többi keresőoptimalizálási feladatot (pl. linképítés, honlapon lévő megfelelő seo beállítások). Ez csak egy szelete a nagy egésznek. Ez nem alkalmazható minden esetre. Pl. egy webáruháznál ha egy adott termékre, vagy termékcsoportra keresnek, akkor ott az emberek nem cikket akarnak olvasni, hanem a termékkínálatot megnézni, és abból választani, vásárolni.

 

Miben tér el a seo szövegírás a hagyományos szövegírástól?

Nem is biztos, hogy eltér. A weboldalra írhatsz szöveget azzal a céllal, hogy eladj valamit, ami lehet szolgáltatás, vagy termék, és ilyenkor értékesítési oldalt (landing oldal) készítesz. Ennek az a célja, hogy azt szólítsd meg célzottan, akinek való a terméked/szolgáltatásod. Ehhez érdemes bevetni minden marketing eszközt, mely a meggyőzést szolgálja. A seo szövegírás közben azonban mindvégig az adott kulcsszóra koncentrálunk, arra adunk minél részletesebb, szakszerűbb választ, azt a témát járjuk körül. Cél: a keresőben minél előrébb jelenj meg a seo mentén írt szöveggel. A kettő akár egybe is eshet, ha a szolgáltatásodra sokan keresnek, és arról írsz részletesen úgy, hogy rávedd a látogatót a vásárlásra. 😉

 

Mi kell a jó seo szövegíráshoz?

Mindenképp szükséges kellő ismeret a piacodról, akiknek írsz, akik olvasni fogják a szövegedet. Valamint fontos, hogy a témában legyen jártasságod, amiről szeretnéd informálni a közönségedet. Ezen felül pedig nem árt, ha tisztában vagy azzal is, hogy mik mentén írd meg a szövegedet, mire figyelj oda. Ehhez ma már segítséget nyújtanak seo szoftverek is, melyek szövegírás során elemzik, milyen szavakat használj, mik azok, amiket a konkurenciád is beleírt a tartalmába.

 

És mi az, ami nem kell?

Egy seo szövegíráshoz nem kell általános iskolai 5-ös irodalomból, de azért jó, ha tudsz helyesen írni (bár ezt ma már elvégzi helyettünk egy helyesírásellenőrző program is), és persze nem árt az sem, ha a fogalmazással sincs gondod.

 

Hogyan írj keresőoptimalizált szöveget?

  1. lépés: válaszd ki, mik azok a szavak, kifejezések, amikre keresnek a vevőid (kulcsszókutatás)
  2. lépés: megfelelő kulcsszó kiválasztása, amiről a szöveget írod
  3. lépés: vázlat elkészítése
  4. lépés: szövegírás, keresőhöz való hangolása
  5. lépés: honlapon publikálás, megfelelő beállítások elvégzése

+1 lépés: közösségi platformokon megjelenítés 🙂 Nem is olyan bonyolult, ugye? De nagyon nagy szakértelmet kíván, mivel ha csak írjuk a szöveget mindenféle koncepció, stratégia nélkül, az olyan, mintha ágyúval lőnénk a verébre. Vagy nem is. Ez sokkal rosszabb, mivel csak az időnk megy vele, és a végén nem fogja senki sem elolvasni (max. az ismerőseink, ha megkérjük rá őket). Ez pedig valljuk be, nem egy nagy eredmény.

 

Mennyi legyen a seo szöveg hossza?

Sok helyen olvasni-hallani olyanokat, hogy 1000, esetleg 3000 karakter. Az igazság azonban az, hogy annyinak kell lennie, amennyi tartalmat elvár az olvasó a cím alapján. Pl. ha a cím azt sugallja, hogy ott most egy adott fogalom kerül megmagyarázásra, akkor pár sornál többet nem érdemes írni.

 

Leghasznosabb seo szövegírás tipp:

Mindig 2 dolognak kell megfelelni: 1. az olvasónak, hogy érdekelje őket a téma, 2. minél jobb tartalmat adj nekik, mint mások. Ha szívesen olvasnak, akkor a Google azt értékelni fogja, és előrébb fog hozni a keresőben.

Ha tetszett a cikk, vagy van olyan ismerősöd, akiről tudod, hogy ír a honlapjára cikkeket, nyugodtan oszd meg vele, hátha a jövőben tudatosabban fogja írni ő is a tartalmakat, vagy legalább megbíz vele egy szakértőt!

Keress bizalommal!

Varga Éva online cégépítő

Telefon: +36(30) 56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is!

weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 7+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a Google...
Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 120.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...
seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo? SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.   De miért is fontos a keresőoptimalizálás? Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is...
Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...
blogbejegyzés hossza

Milyen hosszú legyen a blogbejegyzés szövege?

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi...
keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...