A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül.

  1. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak)
  2. honlap belső tartalmának rendbetétele – on-site seo
  3. kulcsszavakra optimalizált szövegek írása: seo szövegírás
  4. off-site seo (linkek építése)
  5. folyamatos ellenőrzés, hogy mikor milyen helyen vagyunk a kulcsszavainkra
  6. majd kezdődik elölről az egész körforgás

  A keresőoptimalizálás lépései szinte ugyanazok akkor is, ha már van honlapunk, és akkor is, ha még csak most állunk honlapkészítés előtt. Megjegyzem, hogy új honlap készítésekor szerencsésebb helyzetben vagyunk, mivel a kezdetekkor jól felépített oldallal hamarabb lehet eredményeket elérni. Egy régebbi honlapnál a hibák javítása sokkal több időt vesz igénybe, és ezáltal többe is kerül. Nehezebb vele sikert elérni, mivel egy rosszul felépített honlapot kell utólag jól beállítani. Itt még a hibákat is fel kell mérni, és nem tiszta lappal indulunk. Ezért itt egy nulladik lépésként még bejön egy honlapelemzés is, ahol meg kell nézni, mi a hiba, mi miatt nem jön a keresőben jó helyen az oldal.  

Keresőoptimalizálás lépései 1.: Kulcsszókutatás

Legfontosabb feladat a kulcsszókutatás. Ezzel indítunk. Itt megnézzük, mik azok a szavak, kifejezések, amelyek teljes egészében lefedik azt, amivel az adott honlap foglalkozik. E nélkül nem is érdemes honlapot készíteni. Ez már ad egy stratégiát arra vonatkozóan, hogy merre induljunk el. Azonban a kulcsszavaknak is több fajtája van. Első körben azt a 2-3 legfontosabb szót kell megtalálni, ami jól leírja a tevékenységünket. Ezek lesznek a főoldali kulcsszavaink. Utána jöhet a többi releváns kifejezés, amikre majd a cikkeket írhatjuk. Ezek azok a szavak, melyek a keresőkben felmerülnek a témánkkal kapcsolatban. A kulcsszókutatásnál megkapjuk azt is, hogy az adott szóra mennyi keresés van egy hónapban. Ez már egy jó támpont arra nézve, hogy tudjuk, melyik kulcsszóra, milyen eredmény várható. Sokan kihagyják ezt a lépést, mikor honlapot készítenek. Nem gondolkodnak a potenciális vevőjük fejével. Ők eldöntik, hogy mire van keresés és igény, anélkül, hogy megnéznék. Így kimarad a piackutatás is. Olyan honlapot készítenek ami vagy nem szól semmiről, vagy mindent bele akarnak rakni. Esetleg olyan tartalom van rajta, amire nem is keresnek, vagy más szavakkal keresnek. Pl. az adott terméket máshogy hívja a szakma, és máshogy a vevő. Nekünk a vevő részére kell a tartalmat írni, nem a konkurenciának. Sajnos olyannal is találkoztam, ahol sok volt a szakszó, amivel azt akarták mutatni, hogy mennyire értenek a saját területükhöz. A bökkenő azonban az volt, hogy a látogatók (akikből a vevők lettek volna) nem értették, és nem is így keresték az adott szolgáltatást. Tehát az első lépés mindenképp a kulcsszókutatás. Ha ezt kihagyjuk, akkor az egész nem ér semmit sem.  

Keresőoptimalizálás lépései 2.: Honlap belső tartalma (on-site seo)

Itt a honlapon belüli felépítést gondoljuk végig, arra készítünk stratégiát. Kialakítjuk a kategóriákat, amelyeken belül lesznek a cikkek, tartalmak. A honlapon belüli linkek kiépítését is itt csináljuk meg. Ezzel is segítjük a keresőt, hogy tudja, mit talál az oldalon. Itt nagyon sok szakmai dolgot írhatnék én is, de szerintem ez a látogatókat nem annyira érdekli, hanem inkább az eredmény, amit el lehet érni a keresőben. A cél az 1. oldal, mivel annál messzebb kevés kitartó nézelődő megy el. Ehhez pedig nem árt ezeket is figyelembe venni:

  • A lényeg, hogy minél több tartalom legyen a honlapon, melyek megfelelően, egyértelműen legyenek strukturálva.
  • A honlap átlátható legyen, felhasználóbarát.
  • Azok a felületek, amik kattinthatónak néznek ki, tényleg kattinthatóak is legyenek. Ne tévesszük meg a látogatót, mert hamar otthagyja az oldalunkat. Az pedig negatív jelzés a Google felé.
  • Ha pedig el akarunk adni, akkor adjuk meg a lehetőséget a leendő vevőnek, hogy minél egyszerűbben tudjon rendelni, vagy kapcsolatba lépni velünk. Pl. kattintható telefonszám, elérhetőség minden oldalon.

Álljon itt egy példa, ami jól mutatja, hogy már a honlap belső tartalmának rendbetétele is milyen eredményt tud hozni. Az ügyféllel okt. közepétől kezdtünk el együtt dolgozni, és a javítások után már látszik is az eredmény: a korábbi kb. napi 60 látogató száma először megduplázódott, majd több mint háromszorosára nőtt. on-site seo

 

Keresőoptimalizálás lépései 3.: SEO szövegírás

Keresőoptimalizálás szövegírás: Ez alatt azt értjük, hogy a minél több tartalom, ami a honlapra kerül a korábbi kulcsszókutatás szavaira van optimalizálva. Ez azért fontos, mivel amikre keresés van, arra érdemes tartalmat gyártani. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy gyártják ugyan a sok blogbejegyzést, de nem szól konkrétan semmiről, vagy olyanról írnak, ami őket foglalkoztatja, de nincs rá keresés. Ezért fontos ismételten hangsúlyoznom a kulcsszókutatás fontosságát. A meglévő kulcsszavakra írt tartalom mindenképp a látogatónak szóljon, neki adjon értéket, tájékoztatást. Sokan megkérdezik, mennyi legyen egy cikk szövege, hány karakter, vagy hány szó. Itt nincs számban kifejezhető helyes válasz. A jó válasz az, hogy pontosan annyi, amennyit az olvasó vár. Ha pl. csak pár mondat a válasz, akkor felesleges a szöveget sok-sok töltelékszóval telezsúfolni, csak azért, hogy hosszabb legyen a cikk.  

Keresőoptimalizálás lépései 4. linképítés (off-site seo)

A következő lépés a honlapunk relevánsabbá, erősebbé tétele. Ezt úgy tudjuk a legjobban elérni, ha más honlapokról a kulcsszavainkkal linkelik a mi oldalunkat. Ezáltal a kereső kap egy olyan jelzést, hogy más oldalak is leteszik a szavazatukat a mi oldalunk mellett. Tehát ha hivatkoznak ránk témába vágó és erős oldalakról, akkor ez egy pozitív jel a Google számára. Ezt el lehet kezdeni úgy is, hogy kezdetben a közösségi médiákban (saját oldalaidba) berakod a weboldalad címét. Ez egy alap, ezt mindenképp csináld meg! Régebben a katalógus oldalak (pl. lap.hu) is jó megoldást jelentettek. Ma azonban már ezeknek nincs nagy szerepük, induló honlapok esetén azonban érdemes lehet ezzel kezdeni. Így már legalább megmutatjuk a Google-nek, hogy mi is létezünk. Ezután azonban javasolt olyan cégekhez fordulni, akik vállalnak linképítést, vagy kiépíteni a kapcsolatokat a témádba vágó erős oldalakkal és linkeket szerezni tőlük. Ennek komoly hatása van a Google rangsorolásakor, hogy hanyadik helyre tegye az oldaladat.

Linképítés  

Keresőoptimalizálás lépései 5. folyamatos ellenőrzés

A keresőoptimalizálás nem egyszeri feladat, hanem havi folyamatos munkát jelent. Lehet persze kérni egyszeri keresőoptimalizálást is, amivel a hibákat tudjuk kijavítani a honlapunkon. Ezzel is lehet már eredményt elérni. Lásd az on-site seo résznél lévő képen! A havi keresőoptimalizálás során azonban folyamatosan ellenőrizzük, hogy hónapról hónapra hogyan változott a keresőben a helyezésed, valamint a látogatóid száma. Itt nézzük meg azt is, hogy melyek azok a kifejezések, amikkel jó helyen szerepelsz, és melyek azok, amik még javításra szorulnak. Hisz tudod, cél: az 1. oldal!  

Keresőoptimalizálás lépései 6. lépés: folyamatos munka

Az egyszeri keresőoptimalizálás során elért eredmény csak átmeneti javulás. Ezután jön a havi keresőoptimalizálás, ahol hónapról hónapra javítjuk a helyezésedet, illetve növeljük a látogatóid számát. És tudjuk, minél több látogató érkezik egy honlapra, annál nagyobb esély van a több bevételre. A folyamatos tartalmak publikálása, valamint az újabb és újabb linkek azt jelzik a Google számára, hogy ez egy folyamatosan fejlődő, értékes honlap. Tehát soha nem szabad abbahagyni!

Ingyen vevőkért a Google-ből keress meg!

Varga Éva

+36(30)56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is! 

Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...
seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo? SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.   De miért is fontos a keresőoptimalizálás? Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is...
weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...
SEO szövegírás

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 120.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 7+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a Google...
blogbejegyzés hossza

Milyen hosszú legyen a blogbejegyzés szövege?

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi...
Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...