Bognár László vendégcikke

Az emberi logika szerint az egy nagyon rossz kérdés, hogy milyen hosszú legyen egy blogbejegyzés (vagy honlapoldal) szövege. Mert a logikailag helyes válasz az volna: a szöveg hossza akkora legyen, annyi szóból, annyi leírt betűből (karakterből) álljon, amennyit a mondandónk megkíván!
Ám a keresőoptimalizálás, a SEO nem csupán az emberi logikát követi, hanem a digitális világ sajátos logikáját, szabályrendszerét is is.

 

A Google másképpen gondolkozik

Nézzünk rá a SerpIQ táblájára! A függőleges oszlopon a karakterszám átlag, a vízszintesen a keresőben elfoglalt helyezés látható.

serp iq táblája

A SerpIQ táblája: karakterszám és helyezés összefüggése a keresőtáblán

 

Ez a tábla nagyon sok blog elemzése alapján született meg, a nemzetközi porondon relevanciával bír és egyértelmű üzenettel szolgál.
Minél közelebb kerül egy-egy blog bejegyzés szövegeinek átlaga a leírt 2500 karakterszámhoz, mint „álomhatárhoz”, általában annál jobb helyezés érhető el a bloggal a keresőben.
A tábla a szöveg tartalmának elemzésével nem foglalkozik, itt egyszerűen a nyers számháború lenyomatát láthatjuk.
Lám, nyamvadt 2000-es szóátlaggal örülhetünk, ha éppen megkapaszkodhatunk az első tízes tábla legvégén.

 

Amikor a beépülő program vagy a szakértő ránk szól

Ha a blogbejegyzés begépelésének végén rápillantunk az All in One SEO beépülő mutatóira az egyebek mellett a szöveg hosszáról is véleményt mond és értékeli azt. Mindezt Content length címszó alatt mutatja meg a szerencsétlen blogíró számára.
Szerencsétlen, mert a jól végzett munka öröme helyett gyakorlatilag kap egy gépi utasítást: ha jó eredményt akarsz elérni, akkor még írnod kell!
És ez engem sohasem tölt el örömmel, mert számomra a tartalom, a tartalom megírása az igazi öröm, a kényszerűen rám erőltetett írástól meg herótom van.

A szakértők is rendszeresen felhívják a figyelmünket a blogbejegyzések hosszának fontosságára.
Épp a napokban olvasom Jason Rojeck tanulmányát a Moz.com-on (SEO & Core Algorithms: How to Address, Analyze, and Affect – magyarul SEO és alapvető algoritmusok: Megszólítás, elemzés és hatás). A rövid bejegyzésekről ezt mondja:

„Öld meg, irányítsd át vagy frissítsd a vékony tartalmat.
Kill, redirect, or refresh thin content.”

Szakírók általában 100 szónál húzzák meg a határt, ami ennél rövidebb, az menjen a kukába, vagy irányítsuk át a blog címlapjára.
Az előző mondat végéig ez a bejegyzés 342 szót és 2359 karaktert tartalmazott. Eszem ágában sincs 2500 karakterig feltornázni – amikor „csupán” éppen ennyi volt a mondandóm.
***
Hasonló szakmai megközelítések, honlapok:

Keresőoptimalizálás, SEO

Online marketing ügynökség – Bognár Stúdió

 

Keress bizalommal!

Varga Éva online cégépítő

Telefon: +36(30) 56 86 208

Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.

Nézz szét a többi cikkem között is!

Adwords hirdetés

Adwords hirdetés kezdőknek

Az adwords hirdetés új néven Ads-ként szerepel, melyet google hirdetésként is szoktak nevezni. Ebből már sejthető, hogy mi is lehet. Igen, jól gondolod, a Google szolgáltatása, mellyel bevételt szerez Neked és magának is. Neked úgy, hogy általa tudod a...
weboldal keresőoptimalizálás

Weboldal keresőoptimalizálás során elvégzett feladatok

Weboldal keresőoptimalizálás elvégzéséhez Search Console hozzáférés szükséges. Innen látom a korábbi eredményeket, hogy honnan indulunk el. Ez egy fontos kiindulópont. Itt végignézem, milyen keresőszavakra jött fel a honlapod, és milyen helyezést ért...
KULCSSZO

Kulcsszó kutatás kezdőknek 7+1 tipp

A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás alapja is. Ha hirdetünk a Google...

Google kulcsszó kereső használata kezdőknek

A google kulcsszó kereső a Google Adwords felületén érhető el. Mindenképp érdemes egy ilyen fiókot regisztrálnod. A regisztráció ingyenes. Már a kulcsszavak keresése miatt is megéri. Azt azonban le kell szögeznem, ha nincs költés a fiókban, akkor nem mutat pontos...

Google Ads kupon – INGYEN

Mi az a Google Ads kupon? A google hirdetési felületén a Google Ads-on (régi nevén Adwords) a kezdéskor szükséges információk megtalálhatók. Kevesen tudják azonban, hogy a Google azzal is támogat bennünket, hogy új fiók nyitásakor 120.000 Ft értékű kupont is ad. Ehhez...
Google - Adaptiv hirdetes

Adaptív hirdetés – a Google újítása

A napokban hívott a Google-től a személyes kapcsolattartóm, hogy tájékoztasson a Google Adwords legfrissebb újításáról, az adaptív hirdetésről. Az adaptív hirdetés még csak béta verzióban van, nem érhető el minden Google Ads fiókban. Ettől függetlenül...
mi az url

Mi az url jelentése?

Mi az URL jelentése? Mit jelent az url? Mi az az url? Sokszor hallani még ma is ezeket a kérdéseket. Azt gondolnánk, hogy egyértelmű, de sokan nem tudják, mi is az az url, és mit jelent. Az url más néven: webcímet jelent. Angolul az Uniform Resource Locator [egységes...
weboldal ellenorzes

Weboldal ellenőrzés – a leggyakoribb hibák

Weboldal ellenőrzés előtt mindenképp tisztázni kell az ügyféllel – a honlap tulajdonosával, mi a célja a weboldallal. Ez az elsődleges, legfontosabb kérdés. Enélkül nem tudom, mit szeretne elérni, milyen szempontok alapján végezzem a...
keresooptimalizalas-lepesei

Keresőoptimalizálás lépései – ingyen vevők a Google-ből

A keresőoptimalizálás lépései 6 fontos pontot tartalmaz, melyet be kell tartani ahhoz, hogy a Google keresőjéből minél több látogatónk érkezzen hirdetés nélkül. kulcsszókutatás (főoldali, kategória, cikk kulcsszavak) honlap belső tartalmának rendbetétele –...
google-search-console

Google Search console használata

Kezdjük először azzal, hogy mi is a Google search console? A search console (régi nevén: Google webmester eszköz) a Google ingyenes eszköze, mellyel nagyon sok hasznos információt megtudhatsz a weboldaladról. Ez kifejezetten csak a hirdetés nélküli, és csak a...
seo eszközei

Google keresőoptimalizálás, seo keresőoptimalizálás

Mi az a seo? SEO keresőoptimalizálásnak is nevezik. A SEO angol szó, Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás.   De miért is fontos a keresőoptimalizálás? Sokan elégedettek azzal, ha végre elkészül a honlapjuk és tetszik nekik. Ez régen elég is...
google ads kulcsszavak beállítása

Google Ads kulcsszavak beállítása

Ma már szinte mindenki tudja, ha online értékesít, akkor nagyon fontos a megfelelő hirdetési kulcsszavak használata. Ezt pedig a Google Ads rendszerében a kulcsszótervezőnél tudjuk megnézni. Erről már egy másik cikkemben írtam, hogyan találd meg a kulcsszavaidat.  De...
SEO szövegírás

SEO szövegírás: milyen egy keresőoptimalizált szöveg?

Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az...