Vajon változott valamit a seo szövegírás 2022-re? A válaszom: nem. Továbbra is a józan ész mentén kell megírni a cikkeket, tartalmakat, és nem szabad gyanúsnak tűnő trükköknek bedőlni. A Google-nél nemhiába dolgozik 40-50.000 ember és fejlesztik folyamatosan az algoritmusokat, hidd el, ki fogják szűrni, ha trükközöl, és nem fogsz örülni akkor. Egy ideig lehet, hogy menni fog, de aztán visszaüt.
Továbbra is igaz az, hogy egy jól megírt keresőoptimalizált szöveg a keresési találatok 1. oldalán jön abban a témában, amiről szól. Ennél kevesebbel nem éri be. Ehhez azonban idő kell, és persze sok-sok munka. Ez nem egyik napról a másikra megy. Viszont a jó hír az, hogy kevesen csinálják, és lehet, hogy a Te konkurensed sincs közte, így nagy előnyre tudsz szert tenni általa. A honlapodra pedig egyre több látogató fog érkezni. Ehhez viszont tényleg az kell, hogy kellő mennyiségű tartalom legyen a honlapodon, méghozzá olyan, amelyre keresés is van.
Mire jó még a seo szövegírás?
A seo szövegírás ismertséget ad Neked, mivel a témádban téged találnak meg a keresőben. Éppen ezért egyfajta státuszt, szakértelmet tulajdonítanak Neked. Ez azért valljuk be, elég jól hangzik. Nem? Minél több tartalmad van, minél több látogató érkezik az oldaladra, úgy tudsz Te is minél több pénzt keresni.
És mire nem jó a seo alapú szövegírás?
Önmagában ez kevés a seo-hoz, nem pótolja a többi keresőoptimalizálási feladatot (pl. linképítés, honlapon lévő megfelelő seo beállítások). Ez csak egy szelete a nagy egésznek. Ez nem alkalmazható minden esetre. Pl. egy webáruháznál ha egy adott termékre, vagy termékcsoportra keresnek, akkor ott az emberek nem cikket akarnak olvasni, hanem a termékkínálatot megnézni, és abból választani, vásárolni.
Miben tér el a seo szövegírás a hagyományos szövegírástól?
Nem is biztos, hogy eltér. A weboldalra írhatsz szöveget azzal a céllal, hogy eladj valamit, ami lehet szolgáltatás, vagy termék, és ilyenkor értékesítési oldalt (landing oldal) készítesz. Ennek az a célja, hogy azt szólítsd meg célzottan, akinek való a terméked/szolgáltatásod. Ehhez érdemes bevetni minden marketing eszközt, mely a meggyőzést szolgálja. A seo szövegírás közben azonban mindvégig az adott kulcsszóra koncentrálunk, arra adunk minél részletesebb, szakszerűbb választ, azt a témát járjuk körül. Cél: a keresőben minél előrébb jelenj meg a seo mentén írt szöveggel. A kettő akár egybe is eshet, ha a szolgáltatásodra sokan keresnek, és arról írsz részletesen úgy, hogy rávedd a látogatót a vásárlásra. 😉
Mi kell a jó seo szövegíráshoz?
Mindenképp szükséges kellő ismeret a piacodról, akiknek írsz, akik olvasni fogják a szövegedet. Valamint fontos, hogy a témában legyen jártasságod, amiről szeretnéd informálni a közönségedet. Ezen felül pedig nem árt, ha tisztában vagy azzal is, hogy mik mentén írd meg a szövegedet, mire figyelj oda. Ehhez ma már segítséget nyújtanak seo szoftverek is, melyek szövegírás során elemzik, milyen szavakat használj, mik azok, amiket a konkurenciád is beleírt a tartalmába.
És mi az, ami nem kell?
Egy seo szövegíráshoz nem kell általános iskolai 5-ös irodalomból, de azért jó, ha tudsz helyesen írni (bár ezt ma már elvégzi helyettünk egy helyesírásellenőrző program is), és persze nem árt az sem, ha a fogalmazással sincs gondod.
Hogyan írj keresőoptimalizált szöveget?
- lépés: válaszd ki, mik azok a szavak, kifejezések, amikre keresnek a vevőid (kulcsszókutatás)
- lépés: megfelelő kulcsszó kiválasztása, amiről a szöveget írod
- lépés: vázlat elkészítése
- lépés: szövegírás, keresőhöz való hangolása
- lépés: honlapon publikálás, megfelelő beállítások elvégzése
+1 lépés: közösségi platformokon megjelenítés 🙂 Nem is olyan bonyolult, ugye? De nagyon nagy szakértelmet kíván, mivel ha csak írjuk a szöveget mindenféle koncepció, stratégia nélkül, az olyan, mintha ágyúval lőnénk a verébre. Vagy nem is. Ez sokkal rosszabb, mivel csak az időnk megy vele, és a végén nem fogja senki sem elolvasni (max. az ismerőseink, ha megkérjük rá őket). Ez pedig valljuk be, nem egy nagy eredmény.
Mennyi legyen a seo szöveg hossza?
Sok helyen olvasni-hallani olyanokat, hogy 1000, esetleg 3000 karakter. Az igazság azonban az, hogy annyinak kell lennie, amennyi tartalmat elvár az olvasó a cím alapján. Pl. ha a cím azt sugallja, hogy ott most egy adott fogalom kerül megmagyarázásra, akkor pár sornál többet nem érdemes írni.
Leghasznosabb seo szövegírás tipp:
Mindig 2 dolognak kell megfelelni: 1. az olvasónak, hogy érdekelje őket a téma, 2. minél jobb tartalmat adj nekik, mint mások. Ha szívesen olvasnak, akkor a Google azt értékelni fogja, és előrébb fog hozni a keresőben.
Ha tetszett a cikk, vagy van olyan ismerősöd, akiről tudod, hogy ír a honlapjára cikkeket, nyugodtan oszd meg vele, hátha a jövőben tudatosabban fogja írni ő is a tartalmakat, vagy legalább megbíz vele egy szakértőt!
Keress bizalommal!
Telefon: +36(30) 56 86 208
Ha van olyan ismerősöd, akinek szívesen ajánlanád a cikket, oszd meg bátran! Köszönöm.
Nézz szét a többi cikkem között is!